Hei! Käsittelen tässä blogissani tieto- ja viestintätekniikan kurssiin liittyviä asioita. Ihan ensin kun vilkaisin kurssin sisältöä, tuli semmoinen olo hetkeksi..eikä niin hetkeksikään, että apua kun paljon minulle uutta asiaa. Tähän mennessä olen kuitenkin ehtinyt oppia jo paljon tieto- ja viestintätekniikasta, muun muassa tekstinkäsittelystä riippuvan sisennyksen, sarkaimet ja ylä- ja alatunnisteiden käytön. Powerpoint ohjelmaan olinkin jo törmännyt muun muassa teini-ikäisen tyttäreni kautta, mutta oli hienoa oppia miten Powerpoint esityksen ulkonäköä ja toimintoja voi muuttaa mieleisekseen. Ja excel taulukkohan paljastui aivan huippujutuksi, jonka avulla voi halutessaan tilastoida vaikka mitä :)

Tällä hetkellä opiskelen verkko-opintoina Photofiltreä ja sekin vaikuttaa tosi mielenkiiintoiselta.

Verkko-opintojen aloittaminen tuntui mielenkiintoiselta ja näin oppisopimusopiskelijana antaa vapautta tehdä läksyjä verkossa omaan tahtiin milloin itselle sopii. Mutta toisaalta taas olen välillä kokenut haastavanakin sen, että muut käsittelevät ja tekevät tehtävät tunnilla, kun minä olen töissä ja teen ne sitten itse töiden jälkeen..tai yleensä viikonloppuna. Etenkin jos on itselle hankala tai uusi aihe. Mutta hyvin on selvitty..kiitos tehokkaan opetuksen ja joustavan opettajan:)